Hjälp och support

Hitta svaren på dina frågor här.

  • Fråga: Jag har dålig mottagning?
    Svar: Starta om telefonen. Prova gärna SIM-kortet i en annan telefon för att utesluta fel på telefonen. Är det inomhustäckningen som är dålig kan det bero på byggnaden. Tjocka väggar och fönster med solfilter försämrar täckningen.
  • Fråga: Jag ska flytta?
    Svar: Om du ska flytta någon av dina tjänster så behöver vi hela din fullständiga adress med eventuellt lägenhetsnummer och våning. Ring in till vår kundservice så hjälper vi dig med flytten, eller fyll i önskad blankett här.
  • Fråga: Billiga utlandssamtal från mobil?
    Svar: Vill du ringa billigt till utlandet så har vi den perfekta lösningen för dig. Med AllTele Utlandsprislistan ringer du märkbart billigare till våra utlandsdestinationer.
  • Fråga: Jag har fått en påminnelse?
    Svar: Om du har betalat fakturan 2-4 dagar efter förfallodatumet kan du bortse ifrån påminnelsen. Kontrollera bara så du har betalat in rätt belopp till rätt OCR-nummer. Kontakta kundservice för fler frågor rörande din påminnelse.
  • Fråga: Högre hastighet?
    Svar: Kontrollera vilken hastighet du har i dag och kika sedan på www.alltele.se/bredband för att se vårt utbud. Skulle du vilja byta hastighet så kontaktar du bara kundservice så hjälper vi dig.

Välj ärende eller tjänster:

Täckning & drift

Vi håller dig uppdaterad om driftstörningar och underhåll.


Mina Sidor

Hantera dina uppgifter, fakturor och tjänster själv.

Blanketter

Här hittar du blanketter för våra tjänster, läs igenom de som gäller.


Fakturahjälp

Det ska vara enkelt att läsa och förstå sin faktura.